sałatka z truskawkami

Sałatka z truskawkami, awokado, bazylią i balsamico

Kto powiedział, że truskawki można jeść tylko na słodko? Jeśli mam być szczera, to w sezonie truskawkowym zjadam chyba kilka kilogramów tych owoców na tydzień. To duuuużo więcej niż moje wyznaczone trzy porcje owoców dziennie 🙂 Kilka dni temu przyznałam się do tego mojej pani dietetyk, która oficjalnie wyraziła tymczasową zgodę na tę owocową rozpustę. Także nie ograniczam się specjalnie i kupuję: truskawki, maliny, morele, borówki.

Owoce są dla mnie świetną alternatywą dla słodyczy. Kiedy tylko przychodzi mi ochota na coś słodkiego (czyli zazwyczaj po południu, tak koło 15), sięgam po garść malin lub morele i jem bez wyrzutów sumienia. A ponieważ przestałam pić soki z kartonu (za bardzo przetworzone i zawierają praktycznie sam cukier), daję sobie również przyzwolenie na codzienne smooties i owocowe koktajle.

Natomiast kiedy myślę o truskawkach na obiad, w głowie pojawiają mi się wspomnienia placuszków, które mama smażyła nam w dzieciństwie. O, placki z truskawkami to było święto! Pamiętam też, że w sezonie jedliśmy też makaron z truskawkami – jako dziecko uwielbiałam taki słodki obiad, a dzisiaj wydaje mi się on niewiarygodny 🙂 Czy ktoś jeszcze jada makaron z truskawkami?

Dziś trochę zdrowsza wersja truskawkowego obiadu, czyli sałatka z truskawkami i awokado. Połączenie truskawek, bazylii i balsamico to klasyk, którego trzeba spróbować choć raz w sezonie. Dodatek awokado sprawia, że sałatka jest wyjątkowo sycąca, szczególnie jeśli zjemy ją z kromką bezglutenowego pieczywa.

Składniki (na 2 porcje):

2 duże garście szpinaku (ewentualnie roszponki lub dowolnej innej sałaty czy mieszanki)
1 awokado
ok. 20 truskawek
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka octu balsamicznego
kilka listków bazylii

Szpinak dokładnie opłukać i osuszyć, wyłożyć do miseczek. Dodać pokrojone awokado i truskawki. Całość polać oliwą z oliwek, octem balsamicznym. Udekorować listkami bazylii.