pudding chia

Kokosowy pudding chia z musem mango, czyli mój sposób na omega 3

Macie dość wielkanocnych jajek? Dzisiaj podpowiem, jak w inny bardzo smaczny sposób zaaplikować sobie porządną dawkę kwasów omega 3, a także wapnia i żelaza. Jak już pisałam, kwasy omega 3 są szczególnie ważne w leczeniu reumatoidalnego zapalenia stawów, dlatego tak polecane jest jedzenie ryb morskich. Nie wszyscy jednak przepadają za rybami – nawet ja nie jestem w stanie jeść ich częściej niż raz w tygodniu. Z pomocą przychodzą nasiona chia, czyli szałwia hiszpańska – podobno zawiera ona więcej tych kwasów niż popularny łosoś, a do tego jest świetnym źródłem wapnia i żelaza! Jak dobrze, że można z niej przyrządzić pyszny pudding chia!

Szałwia hiszpańska nie należy oczywiście do najtańszych – za 250 g zapłacimy od kilku do kilkunastu złotych. Jednak biorąc pod uwagę, ile cennych składników zawiera, jest to naprawdę dobry wybór. Paczka starcza też na mniej więcej miesiąc, nawet jeśli – tak jak ja – przygotowujecie pudding co najmniej raz w tygodniu, a dodatkowo używacie szałwii hiszpańskiej do innych celów niż tylko pudding chia, np. do wypieku chleba. Najbardziej korzystne ceny znajdziecie w sklepach internetowych.

Nasiona mają wielką zaletę – nie posiadają smaku, więc chętnie przejmują smak dodatków. Dlatego pudding chia można przyrządzić na wiele różnych sposób, dodając ulubione składniki, takie jak soki, owoce czy mleka roślinne – ograniczeniem jest tu tylko wyobraźnia. Pudding to doskonały pomysł na śniadanie lub drugie śniadanie do pracy – wystarczy przełożyć go do słoika i ze smakiem można pałaszować, kiedy poczujemy pierwszy głód – oczywiście ku zazdrości współpracowników . Żeby jednak cieszyć się tą przyjemnością, trzeba przygotować pudding chia wieczorem – powinien stać w lodówce co najmniej kilka godzin, a najlepiej całą noc. Smacznego!

Składniki na 2 porcje:

2 szklanki mleka kokosowego (najlepiej 100% z kartonu, a nie tego z puszki – dosładzanego i z zagęstnikami)
1 łyżka syropu z agawy (opcjonalnie)
6 łyżek nasion chia
1 dojrzałe mango
ulubione owoce do dekoracji

Mleko wlej do miski. Dodaj nasiona chia i syrop (jeśli używasz), a następnie dokładnie wymieszaj. Przez następne 15 minut mieszaj od czasu do czasu, rozbijając pęczniejące nasiona – to bardzo ważna część, której nie należy pomijać! Jeśli nie będziecie mieszać na początku, nasiona pęczniejąc zbiją się w jedną masę i pudding nie wyjdzie! Miksturę trzeba pomieszać co najmniej kilkakrotnie, tak by nasiona równo się rozłożyły.

Wstaw pudding chia do lodówki na co najmniej kilka godzin – u mnie zwykle na całą noc.

Rano obierz mango, pokrój na kawałki i dokładnie zblenduj na gładki mus. Przełóż połowę musu do szklanek, na to nałóż warstwę puddingu. Podawaj pudding z ulubionymi owocami.